tiistai 21. tammikuuta 2014

Talvilomalla,-tavallisen tiistain höpinöitä

Eilen mä laitoin ämpäreihi ja kaiken maailman kipoihi vett jäätymä. 
Ehtool mä koppasi ne sit nurin ja tein sekalaise kokoelma.
Suihkupullo avustuksen liimasi vanhoi kakkupapereitakin kippoje kylkkii kiinni.
En tie sit mikä tämäki teelmys on..joku jääpalatsi..
Aamull ei pakkast sit ollukka kun -15. Heti ku tull valosaa nii mä lähdin sual.
Köykäsest sato lunta ja taivas oliki pilves.
Lährin matkaan puutarhan eteläpuolelta ja pian olinki suan reunas.
Polkkuu pitkin oll menny just hiljakkoi hirvi. Käveli sen peräs.
En mä nähny edes sen takapualt mut semmose ryskeen kuulin.
Olis aikas ikävää jos mä eksyisi 72 hehtaari suurusell sual, mutt nyt sitäkä vaaraa
ei ollu kun takaspäin voi tull omia jälkiä pitki.
Kiersin sentää lenkin, enkä menny eksyksii.
Palokärki lens ylitte mutt en kerin kaivama kamera laukust.
Eipäs sit tull toista kerttaa näihin maisemii ku mä meni ja aivasti
sillai ett koko sua kaikus.
Kyll oll rauhaisaa..
Suapursutki oll piene huura peitos. Aromikas tuoksu tull sempualee lehreist ku niit pitel.
Kottii mä kiärsi pellon reunama kautt..
Lunt rupes satamaa oikke kunnoll ku pääsi tähä autioll torpall.
Olis se mukavaa jos joskus näkis täss kauniis mökis viel asutust.
Sillo ei olis klasikka jääs.
Aurink  rupes paistama ennenku kerkesi kottii.
Tikat pitt kauhia meteli pihas. Laskin että seittämä tikkaa näky.
Tikat syävät miälelläs rasvaa. Ny niill on kelvannu keitetyt perunakki
mitä mä laitoin kivien pääll.
Täst mä en erikoisest tykkä ett ne on kolunnut tämä vanha omenapuu aikas kamalaks.
Mahtaak tämä kual? Jestas on niinku joku olis vesuril krahnannu.
Eile ehtoll mä luin yhrest sisustus/piha lehrest ohjeet millai polku lapioidaa!!
Samane toimittaja kirjot ett liukaall täytyy hiakottaa kans..voi en tiennykkä!
Kenell tämmössi ohjei täytyy kirjottaa?
Jos mä en saa tehty polkku mun pask huussi talvell ni kai se ny tajuaa ett
sillo krämpitä hankes.
Yleens mä suhtauru positiivisest kaikki kirjotuksii mutt ny en käsittän ett olik
tämä artikkell suunnatt uusavuttomil vai semmosell ku eka kertta näke lunt?
Pojantytär on kymmene ja seki on jo mont vuat osan tehrä polvu lumee.
Kun koko kirjotus alko ärsyttämää  nii se sit sai jo V-käyrä nousema huippuu.
Samas kirjotetti ett voi laittaa vaikk lämmitti ulos ja tarjoill siell ateria.
Lämmiti esimerkk makso 2190e. Takapuale all koko perheell taljoi ne maksaa 140e kpl.
Tähänk on tultu? Eik ihmise saa lumpui pääll?
Maailma on väärälläs laavui mihin voi tällät nuotio.
Ei ennää tartt ihmetell ett ilmasto muuttuu ja hiilijalanjälki vaa kasvaa!
Koht ulkoilu tarvita lämmiti mink voi kytkee toppapuvun all..semmosen piuhat ja varaava
akku..ettei vaa tulis kylmä. Muistutetaa ett ota vara akku mukaan!
Kaffet voi juar ulkon istumall kanno nokas..
Jos täss onki kysymykses kaupunkilaisell suunnattu kirjotus?
(Sori nyt ei tarvi sit suuttuu mull)
Mein isäntä on kaupunkilainen ja kun tuli tänn mettää asumaa ja tull ensilumi..
hän kysy; koskas se kiinteistöhuolto yhtiö tulee?
Mä en voin ku ihmetell..vastasin ett tarkotaks mua? Et kosk mä lähden lumihommiin?
Mä pesin tänäp mun talvi työhousut. Käytän näitä housuja kun päristelen
moottorisahal. Teräketju öljyy ja kaikkee muut mukavaa on tarttun toho reisien pääll.
Millai näätki sais puhtaaks? Tai tarviik sit saada? Olis vähä kumminki ihmise näköset..
Täytyyk näist jo luapuu..ei kai.
Börje esittelee täss teill kuinka komeesti mamman virpiangervo puskan oksat jo kukkii.
Ei maar..mun on pakko lähtee kauppaan. Toka kerta tänä vuonn.
Nykki menisi mialuust vaikk järvell. Ei passaa isäntää aina rasittaa kauppareissulla.
Se on moro!

8 kommenttia:

  1. Kauniita kuvia! Sinulle on kahvikutsu blogissani!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kutsusta Maarit! Katotaan mitä saan aikaiseksi..*wirn*

      Poista
  2. Olisikohan toimittaja hakenut kirjoituksellaan sisäihmisille jotain elämysseikkailuja?
    Retki mukanasi kuvauskierrokselle olisi monelle "uusavuttomalle" todellinen seikkailu ja kokemus.
    Nautitaan luonnosta ja taidosta kulkea luonnossa, se on taito jota ei läheskään kaikki osaa.......

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sepäs se..voi olla että oli suunnattu jollekkin tietyll taholle.
      Siit mä en pidä et lukijoita aliarvioidaan niinku kokonaisuutena.

      Poista
  3. Kylä mää nii nauroin, takahamppaaki näky. Sul on kyl sana halluss. Ja hianoi kuvia. Tämä kiittää..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä vaan, joskus pikkasen tulee suututtua..heh

      Poista