torstai 5. maaliskuuta 2015

Harmaan päivän viell pimeemp postaus

Mä ole taas muutama päivä pohtin iha outoja..se ny tietyst ei oll mikkä uusjuttu.
Eiks "korvamato" tull yleens musiikist sellane pakko soimine nupanderii.
(vaik onk se korvamato sittekki loinen sun korvis?)
Tämmöne sana ku katu-uskottava se on ny korvamato mun pääs.
(Piti kattoo wikist mitä se on? Omalla alallaan tai tietyssä joukossa uskottava)
Mitä tein siin tule miälää?
Kaikk alko siit ku mä mua on ärsyttä tai sanoisink ottan tietyl tappaa silmää.
Puutarha ihmise mua sieppa sellane mainonta ku ei oll olenska katu- uskottavaa.
Oteta ny eka yks puutarhakirja ku kirjailija on kannes..
hänell on killuttime kaulas jokk ulettuva rintavakoo.
Julmetu kauhee meikki ja viimise pääll hiukse. Kynne ova lakas, ei säröi.
Kaunis naine hän on ei siin miäles mittä.
Mutt mä ole toistaki miält. Onk hän katu-uskottava?
Ei oll. Mä en oll yhtä puutarhuri nähn tollases tämminkis.
Jos mä ajattele itteen. Mä taitasi kuristuu tollasii vitjoihi ku tekesi hommii.
Lopukki puseros valahtais sillai ett rintamukse pursuis.
Alventti hikine ja kurane. Kynne on mullas, maalis ja hyvi "hakatu" näköse.
Hiukse tietyst täyn oksakränii, hiekka ja muitt seurannais tuottei.
Mä kyll ymmärrä ett tämäki juttu on mainontaa..silti sieppaa.
(onneks en oll mainostoimistos töis. Ei tulis mittä siitäkä)
Entäs sitt sellane ruaholeikkuri mainos ku neitokaine ajaa nurmikko.
..saappa on niinku hyllyst otett ja meikit kehis.
Jalas shortsit ja kontti lihakse iha olemattoma, heti
 näkee ettei ikin oll aja ku kymmene neliöö korkeintas nurmikkoo.
..ei ei hänkä ei oll katu-uskottava!
 Tietys ei voi laitta tästäkä semmost mainost ku neitokaine on iha hikine
ja melke kualemakielis nurmiko ajamisest. Kukka ei ostas leikkurii.
Totuus vaa kertkaikkia on toine!
Mun äitee toimitta kaikk vanha lehde mull säilöö ku mä käytä ne puutarhas.
Joskus mä jää niit selailee saa hyvä naurut ainaki..
 niinku se pika meikki ku tekemine kestä vaa 45min.
Mutt mitä mä sitt näin heti kannes..katu-uskottavuus.
Onk college oll joskus pois muadistaki?
Enk mä oll sitt ollu katu-uskottava ku ole painan kylil college lumpu pääll?
Lähemp tarkastelu kertoo etten oll.
 Ny kuuluuki yhdistä siihe kaikki korui ja korkeet korkkarit.
Sitt mä ole katu-uskottava. Täyty muista seuraavall kerrall.
Näis piireis mun katu-uskottavuus säily ku mä laita kuva mun
tilaamist siemenist?

Iha väistämät tulle mielee yks juttu.
Mä opetteli ajama mu Torstii (lavaauto).
Mettätiet kurnuti, pienepätkä isomppa tiet pisi santkuapall.
Ja ku siihe pääse ni siin on kaks polliisi setää.
(hetkes tajusi ett ajokortti on koton)
Torsti tietyst sammu nytkymäll ja sinine sauhu pölläht.
(sit tajusi mu vaatetuksen kuin kauhee)
Ystävälline poliisi setä kehot puhaltama. Ei kysyn ajokorttii. 
Mull oll jo selitys valmiin (ja oll totuus) sill miksei oll ajokortti fölis.
Nii pali mä häpesi ku Torsti lavall oll viell hevosepee kokkarei.
Oikke aromikas tuoksu sekottu sinise nafta käryy.
Mull rikkinaise verkkarit ja fleecejakku jos vatta pääll kauhee reikä.
(Reikä syntyn hitsaamisest)
Pääs oll pipo jos luki PAHVI
Poliisi setä sano vaa ett kiva hattu ja hyvää matkaa.
Jos ne olis kysyn ajokortti..mä olisi sanon ett mene hakema peet lissä
täst santmontu kautt..
Olisink oll katu-uskottava? 
Kirjottelenko ny kurjist ku pitäs kirjotta kärjist?
 Lopuks mä halusi esitell mun kirppu löytön.
Osti tälläse vanha soffaryhmä. Mun mielest soppii mun kamarii.
Vanhoihi piironkeihi, vanhaa taloo ja vanhall ämmäl.
Halvall sain mielestän..100e.

Oikke mukavii ulkoilukelei, tääll paisto hetke aurinko.
Mull edes 15h tyäputki.



  
  



16 kommenttia:

  1. Ihana postaus:) Kyllä se on nin, että tosipuutarhurin parfyymi on hevonpee:)

    VastaaPoista
  2. Kiitos Taina!
    Juttusi sai aikaan naurut, en ole meinaan aikoihin nauranut, vaikka se olisikin terveellistä päivittäin, kuulemma.

    VastaaPoista
  3. ;) Ehkä ne hienohelmat on KATUuskottavia, mut mepä ollaan puskauskottavia! Tai perämettäuskottavia...;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm toi perämettäuskottava se on todella hyvä!

      Poista
  4. Kyllä oikean puutarhurin meikkiin kuuluu muutama multaviiru kasvoissa. Ja oikean siistin puutarhurin tunnistaa siitä, että hänellä on ruskeat käsivarret ja valkoiset kämmenselät. Mutta kaikilla on ruskeat raidat alaselässä. Se on katu-uskottavaa.

    Olet kyllä löytänyt valtavan kauniin sohvakaluston. Jäin ihan tuijottamaan ja ihailemaan sitä hetkeksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minustatuo kaluste oli löytö. Jokaisella on oma makunsa.
      Kevyen näkäinen mutta aivan umpi puuta on. Jos joskus verhoiluttaa ei sittenkään ihan mahdottoman hintavaksi tule

      Poista
  5. Ihan mahtavaa pohdiskelua ja niin totta!
    Kaunis kalusto ♥

    VastaaPoista
  6. ;D Hevonpee se vasta luokin katu-uskottavuutta!!
    Hienot kalusteet, eikä tosiaankaa hinnalla pilatut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niii olen sitä mielt että hevonpee on iha ykkös juttu.

      Poista
  7. Nämä kirjoituksesi piristävät aina harmaata päivää :) Kaunis kalusto ja edullinen.

    VastaaPoista
  8. Kalusto on löytö, todellakin! Ja arvokkaan oloinen, ei vanhan (arvokkaalle arvokasta )
    ;)

    VastaaPoista
  9. Minusta kyllä sopii tohon kamariin..

    VastaaPoista