lauantai 1. marraskuuta 2014

Kiukutteluu

Pimeet on ei auta mikkä!
Ny on se marraskuu ja ei siin mittä sen mä kyll kestän..
mutt en oikke sitä seuraava kuukaut..
Puutarhass alkaa olema hissukse pakollise hommat tehty.
Suajaverkot on paikoillas ja havui mihi sitt niit tarvitaanki.
Letkut, saavi ja muut pöntöt on survottu suulii odottama kevät.
Kukkamaat ja pensaistot kraapit läpi ja lisät katett.
Leikkat penssai ja puit. Siivott varastoi.
Viimise sipuli tuikattu multii ja valkosipuli istutett.
No tollast kaikkee mitä ny sitt kuuluuki kuvioo.
Haravoitu on vaa pakollise isomma läjät.
Haravoimist mä jatka nii kaua ku voin ja pienis eris.
Onneks tuuli on melko sopivast kuljettan lehtii suaraa mettää.
Kevääll mä kuitenki käyn kaikk läpi ja tarkemmi sitt kaikk kivikotki.
Tänäp sain siivottu pihaa johtava tienki.
Isänt laski ett tie osuus on suurin piirtei viitisesataa neliöö.
Kärry tolkull tull taas neulust ja lehtii.
Paljo enemppä ei mun niskan kest tota haravointii yhtee putkee.
Haravointi jätet ole joskus kärrän vajan taakse kuoppaa.
Ny huamasi ett sinn on kason lumimarjaa. Kaiketi jostaki oksa palasest.
 Askareitte lopuks mä polttele ain nuotioo ja siin kaikkii kesän aikan kertynei roskii.
Tänäp paloi iloisest yks korjauskelvotoin tooliki.
Viikopäivät mä ole kiukutell ja manan tätä pimeyt.
Tyäpäivin se ei nii haitta mutt sitt ku on vapaat ni mun hermot kiristyy.
Mä en vaa jaksa könöttä sisäll. Mull tule semmone tönkkö oloki.
Ottalampu kajos saa viell jotaki mäjel tehtyy.
(Kuva on likan ottama ku mä laahaa jottai oksii)
Ajattelinki ostaa paremma ottikse ett näkis laajemmall alueell.
Pääsee ainaki lenkill ku täällpäi katuvalo on kilometrie pääss.
( En sen puale kaippaa mittä keinovaloi somottama ett hyvä ett ei olekka)
Aurinko on pysytell piilos mutt eile vähä paistoiki.
Toivotaa ett vähä valokii tulis tähä marraskuuhu.
Mukavaa viikolopu jatkoja kaikill tasapualisest.

P.S Ny sataa sit luntaki..plääh



6 kommenttia:

  1. Ai lunta! Apua!
    Meillä on sitten sama sietämättömyyskuukausi. Marraskuu olisi tosiaan ihan jees, jos heti sen perään tulisi vaikka maaliskuu ja sen valo! Mutta kun tästä pimenee vaan vaikka kuinka kauan ja kevääseen on ikuisuus.
    Ei auta. Voimia sinne!

    VastaaPoista
  2. Mukavaa tuo murre :)
    Pitäisiköhän itsekin tehdä joku postaus omalla murteella ;)

    VastaaPoista
  3. Täällä alkoi aamu sateen myräkällä ja kovalla tuulella. Vielä on pimeää, joten ei näe sataako vettä vai räntää, taitaa olla molempia. Höh:(

    VastaaPoista
  4. Kiukuttaa minuakin, ahistaa jopa taas tää pimeys - hyi.. vettä kaatamalla sataa ja tuuli ujeltaa nurkissa, tätä tää taas on.. päivä kerrallaan on jaksettava.

    VastaaPoista
  5. Kun pilvet väistyvät, saa ihailla tähtiä. Kyllä se siitä:)

    VastaaPoista
  6. Kiitos kommenteista! Tämä on tämä marraskuu ja totta se on ei auta pyristellä ei auta tippaakaa. Täytyy koittaa keksii mielekäst tekemist.
    Ja niinku Sussi totesi nii ne tähdet ja kuutamo!

    VastaaPoista