torstai 1. toukokuuta 2014

Arkikuva haaste 5/5

Jaaha..ny onki pyhä. Ny on mull kumminki arki.
Meinaa mä en oll mikkä vappu kohistaja.
Ole oll koko päivä ulkon.
Ei tämä mun päivän poikke eilisest.
Laiteta ny kumminki jotain..
Aamull ku sain silmän auki, sato jottai räntää.
Onneks menn äkkiä ohitte.
Sill aikaa ku sato siivosi varasto.
Päivälilja maan sain muokattua ja toin lissää multtaa.
Ole istuttan tähä valkossii ja melke mustii tulppaanei mutt
aika heikolt näyttä tulppaanie kukinta. Muutama nuppu vaa.
Täss penkis kasvaa viel kultakuusamaa ja ruusuangervoo.
Helmililjoja on jokune toss reunas.
Taitaa oll ainoo penkki ku tiedä tarkalles mitä on.
Tuoksumatara penkkiki on aika iso.
Mull on siin isabella syreeni, akileijoi, ruusuruohoo jne..
Mataras on ny jo upea tuoksu.
Matara veires oll jottai tämmöst punast.
Näyttä pionilt..en usk ett ole siihe jottai sellast laittan.
Meill ei oikke pionit sovi. No katotaa.
Isänt kaivo mull kaks issoo monttuu.
Mun on hiukka tuo vasen ranne rasittun.
Ole kärrän kyll multaa, hevosepeetä useemma kärryllise.
 Toisse kuappa mä tein kiveist reunukse ja istuti mongolian vaahteroit.
Joskus osti alest ja ne on ollu väliaikases istutukses.
Tänäp ei tyä oikke antan tehr itteäs ku piti ihaill tätä vihreyt.
Lipstikka nousee vauhdill kohtaa eka erä lykät kuivurii kuivumaa.
Tuames on komiat nuput
Ekat tulppaanitki kukkii
Mä halua esitell mu uure kulkupeli.
Tai vanha tämä on mutt mull uus.
Mä sain tänäp opetust tähä masiina.
Kaivoin ajovarustukse naftaliinist.
Tää on Vihtori nimeltäs..
Huome mä jatka täst. Kateki loppuu.
Nii tämmöst taas täll kertta.

8 kommenttia:

  1. Onpa upea Vihtori!! Olen vihreänä kateudesta!
    Ihanat istutukset, hienoa että siellä oli hyvä puutarhailupäivä. Täällä ei, mutta sekin oli hyvä, kun mulla oli konttorihommia kasaantunut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tie koska ehtii Vihtorin kans ajelee..
      Kyllä sisähommiakin pitää joskus väsätä

      Poista
  2. Värikäs vappu sinulla!
    Murre tuo tarinaan oman sykäyksensä. Ja motskakin vielä, tän ko kestäs...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitkästä aikaa minulla vappuna vapaata työstä ja aikaa touhuilla.

      Poista
  3. Upea Vihtori, kyllä kelpaa ajella. Vappusi on mennyt upeasti pihamaalla touhuten.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä niin viihtdyn pihalla. Nyt on ollut kiva touhuilla kun ei ole vielä liian kuuma.

      Poista