keskiviikko 18. helmikuuta 2015

Toine viide kyssäri haaste

Viiden kyssärin haaste minulle tuli myös
Mökkipuutarhan Pirjolta
ihan kivojahan nämä haasteet.
1. Oletko ajoissa vai saavutko viime tipassa?
Kyll mä olen ajoiss paikall. Jos myähästy ni ei oll minust kii.
En tykkä tyypeist ku aina klassisest se varti myähäs sovitust.

2. Kahvi maidolla vai kermalla? Saako olla sokeria? Vai juotko sittenkin teetä?
Juan kaffet ja mont toopillist päiväs ja maitoo kans.
 Ja vahvaa kaffet pitää olla eikä mittä tiskiluuti virutus vett.
Teet juan vain jos on vattatauti. Kaapis ei taida oll nykkä teetä.

3. Top viisi keltakukkaista kasvia? Vai etkö tykkää keltaisesta? ;)
Voikukkaa inhoon mutt kaikk muu menettelee..
Keltainen ei ole suosikki färini mutt onhan se aurinkoine.
 Rypsi tai rapsi on ehdoton ykköne. Voi tätä kevään keltaisuutta.
 Auringontähti on upea jättiperenna.
 Rentukka on ihanuus
Yksivuotinen Hilppa..raikas ja vähään tyytyväinen kukka
 Keltaine esikko kukkii pitkää ja levistyy itteksee kivasti.
Suosikkeihi kuuluu myös kultahelokki, tulikukka ja keltavuokko.

4. Kumpparit vai korkkarit?
Kumpparit tietty. Niit mull kuluuki.
 Kotimaise ännält alkavat on ihan kehnoi. Eivä kestä mull.
Ruattalaise teelt alkava kestävä paremmi, lestiki mull sopivamp ku kotimaise.
Jos tarviin pitkävartisii saappai lainaan isännält.
Ny ole löytäny sellase saappaat jokka sopii ja kestävä jopa kaks vuatt!
(Ova toss kuvas ja toiset tälläse jo menos)
Korkkarei en tarvii. Mä pelkkäisi ett kaikk rappurallit kulkis mun mukan.
On mull sellase tolppasaapikkaat mutt niis onki niinku tiiliskivi all.
Nii ja sitäpaitti harvat ossaa korkkareill kävell. Ne kävelee polvet lonkollas
ja pyrstöpystys iha niinku housuis olis jottai hmm.. ylimääräist
..anteeks vaa siskot. Ny tämä rönsys. 

5. Mikä sai sinut viimeksi hymyilemään?
Vaikk mikä. Yleensä tilanteesee sopiva sanat tai jonku ilmeet.
Lasten lausahdukset, arkine elämä, luonto..

Kiitos Pirjolle!


8 kommenttia:

  1. Hienot kumpparinilkkurit<3 Mulla on ne ännällä alkavat Kontiot kestäny jo vuosi kausia, vaikka ovatkin mulle hieman ahtaan varresta. Hankaavat myös toisen jalan sääreen nirhamat jos ei ole kunnon ohkasia housuja alla. Pitäiskin kokeilla niitä T:llä alkavia:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun kontiot meni heti rikki nilkoje kohdast saumast.

      Poista
  2. Aikas jännää että kesällä keltainen väri ei ole monellakaan kovin in, keväällä menettelee kun kaikki värit valkoista lukuunottamatta ovat aikas ihania! En käytä enää juurikaan kumppareita, yhdet fuksia ännät ja ne vielä ehjät, menee kanalahommissa muuten birkkarin kolkottimet, vähän liukkaat joskus mutta kestää kostean ja liukkaankin hätätilassa. Kivat vastaukset, hassulla murteellasi, olen sitä jo oppinut lukemaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa kun olet oppinut jo tätä mun murret. Teksti vaa syntyy sillä paremmi ku ei tarvi hunteerat nii tarkka

      Poista
  3. Hienot kumpparit sulla!
    Mun jalat ei tykkäät korkkareista eikä kumppareista, mul onki lenkkarit! Tai kuivalla kelillä myös Reinot, vaaleenpunaset.
    En kans tykkää keltaisesta, paitsi leskenlehti on ainoo, mikä menettelee ja ne rypsipellot kesän alussa. Hurmaavan aurinkoisen oloiset pilviselläkin säällä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lenkkaritki on yks sellane kiva jalkine puutarha hommis..

      Poista
  4. Minä kylllä tykkään korkkareista, mutta mitä enemmän kulkaa lättänöillä kengillä, sen vähemmän osaa ja viitsii käyttää korkkareita. Hienot kumpparit sinulla, minulla samanlaiset, mutta yksivärisen punaiset.
    Anna vaan rönsyillä, kiva lukea tuttua murretta, itse kun osaa sitä enää sen enempää puhua kuin kirjoittaakaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä kumpparit on hyvät myös siksi että niissä on hieman pohjaa ja siellä sellainen joustava osanen..

      Poista