lauantai 31. tammikuuta 2015

Ny tull haaste

Oikke mukava haaste pölläht tänn Kahelikulmall.
Haaste lähetettii mul:
 Between Rikkaruohoelämää plogist
  Tämä haaste on jo jonkin aikaa kiertänyt blogimaailmassa ja hieman myös muuttanut muotoaan, mutta pääosin sen säännöt ovat seuraavat:

Haastaja kertoo sinulle viisi aihetta
Haastetun tulee kertoa top5 listansa jokaiseen aiheeseen
Haastetun on keksittävä uudet 5 aihetta
Haaste on annettava viidelle eri blogille (ei takaisin haastamista)


  Betweenin kysymykset ovat:

1. 
Missä on sinun henkinen lapsuudenkotisi?
Se on ny sitt tääll miss mä olenki..henkisest ja fyysisest.
Tää torppa ja nää mettät. Tää paikka on mull lapsuudest tuttu ja mahdottoma rakas.
Kahelikulma on mun mummola.Mä olin mummon tyttö.
Se on luonto, pellot, joet ja järvet..jos niinku laajakulma otetaa käyttöö.
Kaikis mettis ei ole positiivine olo, en tie kui.
 
2.
 Onko elämässäsi esikuvaa tai henkilöä, jota ihailet? Jos on, miksi juuri hän?
Ei kai mull oikke mittä esikuvaa oll. Nuaruures oll.
Mont henkilöö mä kyll ihaile. Monessaki ihmises näit mun arvostamii piirtei löytyy.
Jos ei iha kaikkii mutt kumminki osasii jokka tekee siit ihmiset mun ihailu arvose.
Mä ihaile ihmisii jokka on erillaisii ja eivä huku niinku massaan.
Mä ihaile ihmisii jokka on rehellisii, luovii, sitkeit ja ahkerii.
Mä ihaile ihmisii jokka näkee maailma kaikis färeis.
Mä ihaile ihmisii jokka uskaltaa ottaa riskei ja asetta ittes rimall killuma.
Mä ihaile ihmissii jokka ei tee asioita sen mukaan
 ett niin mukamas kuuluu tehdä. 
Mä ihaile ihmisii jokka ei opet sorssaa uimaa.
3.
Miten laiskottelet? 
Laiskottelet..onk se jottai ruakkaa? Niinku gotlet.
En tie mä puhuisi lorvaamisest. Mä en oikke ossa laiskotell.
Ole saanu siit miinus palautett kyll. Rentoutumisest kaiketi täss kyse.
Mull lorvailu on pikemmi semmost uupumust ja etten saa mittä aikkaseks.
Oikke lorvailu perikuva tunne tulee ku on jotenki jostaki nii lamaantunu
(joku sellane ulkopualine aiheuttaja) ettei mikkä kropas liiku. Sillo on kamala olo.
Lorvailu voi mieltää epämääräseks huuhailuks pitki mäkkee.
Jos se on laiskotteluu ettei pese pirti klasei ni sitt mä ossa hyvinki laiskotell.
Kirjoje lukemine taitta oll laiskotteluu.
Peltoje reunamill istuskelu on kans laiskotteluu..vai miettimist..
4.
Millaisen toivoisit elämäsi olevan 10 vuoden kuluttua?
Mä toivo ett mä olisi terve tai ettei kauhiast olis mittä kovast haittavii sairauksii.
Kymmene vuade pääst mä ole eläkkeell. Reipas 40v ole sillo tehn tätä tyät.
Piiruuka en meina ylimääräst tehrä ja oll nuarempie konteis.
Voin mä jottai muut tyät tehdä mutt sillo ku mull ei oll mittä tekemist.
Mä voisi men vaikk maatalo hoitama lamppait, lehmii ja hevossi.
Olis kiva aijjaa leikkupuimurii..kaikkee kivaa tull mielee.
Toivosin ett eläisi mahdollisimma omavaraisest, en kävis juurika kaupas.
Riistakorttitutkinto olis suaritett.
Mahdakk mä oll kymmene vuade pääst isomummu? Mahdollist se olis.
Toivo ett hiukka jaksaisi hoittaa lastenlastenlapsiaki.
Kymmene vuade pääst mä toivo ett mä saan kuttaroir kaikk kesäyät mäjel.
Mitä se välii on kosk mä nuku vai nukunko lainkaa ku ole eläkkeel. 
 Kymmene vuode pääst mä toivo ett vois vaikk kesäks men saaristo töihi.
Ny en voi ku isänt ei tykkä ajatuksest. Kymmene vuode pääst hän on jo taipun.
Kymmene vuode pääst mä toivo ettei mun tarvitt enä istuu tuntitolkull
ruaholeikkuri pääll ja jytkyttä nurmikkoo poikk. Mä toivo ettei sitä nurmikko juurika oll.

5.
Mikä on puutarhassasi tärkeintä? Rehevyys, monipuolisuus, helppous, yksinkertaisuus, jne.
Tärkeint on ett mu puutarha sulautuu ympäröivä luanto, mun puutarha olis
jatkumo mettäll mitä on niinku kraapit johonki kuasii.
Tärkeint on myäs helppohoitoisuus koska puutarha on iso. 
Värikkyys on kans tärkkiää enkä täss välttämät tarkot mittä kukkassii.
Värikkyys syntyy vaikk esineist, kiveist ja puite muodoist.
Puutarhas pitää oll tietty rytmi mitä mä tavottele.
Kuva on otett parvekkeelt toukokuus 2014

Mä ole nii huano heittämä haastett kellää.
Nappaa mukaasi jos haluat.
Kiitos Between


14 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Toiveitakin tuli joukkoon jos vaikka joskus toteutuu kun oikein kirjoittaa ne "ulos"

      Poista
  2. KIvat vastaukset. Riistakorttia ei mahda löytyä monelta taskusta:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivon saavani joskus tuon riistakortin todella!

      Poista
  3. Hei nyt heti kun vaan tarkenet, viimeistään tuolloin toukokuussa, istut ja laiskottelet oikein kunnolla tuolla ihanassa valkoisessa puutarhakeinussasi<3 Puutarhasi on jo nyt niin hurmaava, että mitä se mahtaakaan olla sitten kymmenen vuoden päästä!! Rakastan tuollaisia paljaita kallioita, meilläkin on onneksi omaa "isoa" kiveä<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kallio on kyllä kiva ja antaa puutarhaan taas erillaista pintaa.

      Poista
  4. Vastauksissasi löytyy elämänviisauksia :). Omavaraistaloudessa eläminen olisi kyllä tavoittelemisen arvoinen asia! Mukavaa sunnuntaita!

    VastaaPoista
  5. Kivoja vastauksia :) Saat vastailla lisää jos haluat, sillä blogissani on sinulle sama haaste ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Pirjo! Katsotaan josko innostuisin vastailemaan jne..

      Poista
  6. Tosi kiva kun näitä haasteita pukkaa blogeissa. Sää ei suosi ainakaan kuvaamista, joten jutut nousee tärkeimmiksi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä vastauksia on kiva lueskella muutamia kertoja.

      Poista
  7. Kiitos, että otit haasteen vastaan. Kuvasit hienosti tuota lorvailua, joka on pikemminkin jonkun ulkopuolisen tahon tai asian aiheuttamaa uupumusta. Sitä, ettei saa mitään aikaiseksi. Se on välillä aika kuluttavaa. Tietää, että pitäisi tehdä sitä tai tätä, mutta ei vaan saa itseään käynnistettyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos itsellesi. Joskus tulee itselle vihaiseksi kun kone ei millään käynnisty. Voi siis tapella itsensä kanssa..karua

      Poista